Toplantı Linki : meet.google.com/irc-bkbm-zch
Oturum : OTURUM2
Saat : 13.00-13.30
Konu : ‘Hücre ve Bölünmeler’ Ünitesinin REACT Stratejisiyle Öğretimi
Özet : Yaşam Temelli Öğrenme (YTÖ), öğrenen bireyler olarak öğrencilerin yaşamlarında karşılaştıkları gerçek olaylardan yola çıkarak zihinlerinde oluşturdukları bağlamlar sayesinde deneyim/tecrübe kazanmalarına, ayrıca onların doğal ortamlarında anlamlı ve kalıcı öğrenme gerçekleştirmelerine yardımcı olmayı amaçlamaktadır. Böylelikle doğal ortamda öğrenme gerçekleşmiş olmakta ve edinilen yeni bilgiler ve öğrenme anlamlı ve kalıcı olabilmektedir. Öte yandan YTÖ modelinin kullanımıyla, öğrencilerin konuları zihinlerinde yapılandırmaları, konu yönelik ilgi, tutum, motivasyon ve başarılarını artırmaları, dahası bilimsel süreç becerilerine sahip bireyler olarak yetişmeleri hedeflenmektedir. Yaşam temelli öğrenmenin öğretim ortamında REACT, 5E ve ChiK’in önerdiği dört aşamalı model gibi aktif öğretim yöntemleri ile uygulanabilmektedir. REACT stratejisi özünde ezbere dayalı öğretimi ortadan kaldırmayı, böylece öğrencinin yaparak yaşayarak öğrenmesini hedefleyen etkinlikleri öğrenme ortamına katarak öğretim sağlama amacını taşımaktadır.
Seviye :
Sunumu değerlendirmek için tıklayın/Click to evaluate the presentation